אפל מתכננת תכנית בתשלום עבור תכונות AI מתקדמות (דיווח)

שלט אפל צילום: רונן מנדזיצקי

אפל מתכננת להשיק מאוחר יותר השנה עדכון גדול למערכות ההפעלה שלה, אשר כולל את Apple Intelligence (ר”ת AI), שתאפשר יכולות חדשות בתחום הבינה המלאכותית בשילוב עם העוזרת הקולית Siri.

את היכולות החדשות תציע החברה בחינם לכל המשתמשים, בתנאי שיש להם אייפון 15 פרו ומעלה או אייפד או מחשב מק עם מעבד Apple M, אך על פי דיווח של כתב בלומברג, מארק גורמן, בחברה כבר מתכננים יצירה של שירות בתשלום עבור חלק מיכולות ה-AI שיוצעו בהמשך.

מתמקדים בעתיד עם דגש על התוכנה

אפל היא בראש ובראשונה חברת חומרה. עיקר הכנסותיה מגיעות ממכירת מוצרים כמו אייפון, אייפד, מק ועוד, אך לאורך זמן הולכות וגדלות הכנסותיה ממכירות שירותים בצד התוכנה, בהם שירותי ענן כמו גיבוי, אפל מיוזיק, אפל tv פלוס ורבים נוספים, ונכון לרבעון הראשון של 2024, חטיבת השירותים של אפל רשמה הכנסות בגובה של כ-23.8 מיליארד דולר, סכום המשקף כ-26% מסך הכנסותיה באותו רבעון.

באפל מייחסים חשיבות גדולה לבינה המלאכותית כחלק מאסטרטגיה להמשך צמיחה בהכנסות בעתיד, זאת בשל ירידה בצמיחה במכירות האייפון משנה לשנה (לדוגמה, ברבעון הראשון דיווחה החברה על ירידה של 10% במכירות משנה לשנה), ועל פי גורמן, מתכננים להשיק בהמשך הדרך תכנית בתשלום עבור Apple Intelligence, עם יכולות AI מתקדמות יותר בהשוואה לאלו שיוצעו לכל המשתמשים עם מכשירים תומכים.

סירי חכמה יותר עם ChatGPT (מקור אפל)
סירי חכמה יותר עם ChatGPT (מקור אפל)

בשלב זה עדיין לא ברור אילו תכונות AI תציע אפל בתשלום, אך הדיווח הנוכחי מציין כי החברה לא תסתמך על תשלום מצד המשתמשים שלה בלבד בתחום זה, אלא תדרוש תשלום עבור שילוב בפלטפורמה שלה מצד שחקנים צד ג’ בתחום ה-AI (דוגמת גוגל, מיקרוסופט, OpenAI, אנתרופיק ועוד), בדומה לדרך בה משלמות כיום חברות חיפוש כמו גוגל סכומי עתק מידי שנה על מנת להשתלב כברירת מחדל במכשירים כמו האייפון.

תחום ה-AI צפוי להיות גם זה שיוביל את הציבור הרחב לעדכן את המכשירים שבידו, לפחות בשנים הראשונות, שכן לא כל המכשירים הנמצאים כיום בידיים של הצרכנים יציעו תמיכה ביכולות ה-AI, זאת בשל מגבלות בתחום החומרה, בדגש על יכולות שבבי ה-NPU שהולכות ומשתפרות.

נזכיר כי עבור משתמשי האייפון תציע אפל תמיכה רק בדגמי ה-iPhone 15 Pro ו-iPhone 15 Pro Max ומעלה, לפחות בתחילת הדרך, זאת באופן דומה לדרך פעולתה של סמסונג בתחום, שהציעה בתחילת הדרך תמיכה ביכולות ה-Galaxy AI שלה רק לדגמי סדרת הגלקסי S24 (ובהמשך לדגמים נוספים).

ולסיום אנקדוטה מעניינת (לפחות אותי היא מעניינת) – אפל אמנם בנתה את חטיבת השירותים שלה ככלי להגדלת תזרים המזומנים לאורך זמן, אך עדיין מדובר באותה חברה שלפני יותר מעשור הייתה זו שהצהירה שלא תגבה עוד כסף על עדכוני תוכנה, כשחשפה כי תפסיק לגבות תשלום עבור עדכוני תוכנה למערכת ההפעלה עבור מחשבי המק שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים