שוברי קופות: “מקום שקט” עושה רעש ו”הקול בראש 2″ חוצה את המיליארד

מקום שקט: היום הראשון (באדיבות פורום פילם) מקום שקט: היום הראשון (באדיבות פורום פילם)

הפרק השלישי בסדרת סרטי האימה “מקום שקט” לקח סיכון שבסופו של דבר השתלם. מדובר בסרט פריקוול, שמתאר את היום הראשון בו פרצה פלישת החייזרים שהכריחה את העולם להפסיק להרעיש. ככזה, משמעותו היא שהדמויות המוכרות מהסרטים הקודמים אינן בנמצא, והסרט נשען על דמויות חדשות שטרם ראינו.

את המושכות לקחו הכוכבים לופיטה ניונגו (“אנחנו”) וג’וזף קווין (שפרץ כאדי מאנסן בעונה האחרונה של “דברים מוזרים”) ואלו הוכיחו שהם שמות מלהיבים מספיק כדי להביא את הקהל לבתי הקולנוע.

“מקום שקט” בארה”ב ובעולם

“מקום שקט: היום הראשון” צבר 53 מיליון דולר בקופות בארה”ב, שממקמים אותו כסרט עם הפתיחה הגבוהה ביותר מבין השלושה בסדרה.

הסרט המקורי מ-2018 צבר 50.2 מיליון דולר בסופ”ש הראשון שלו, וסרט ההמשך “מקום שקט 2” ירד ל-47.5 מיליון. עם עלייה זו של “היום הראשון”, סדרת “מקום שקט” מסמנת כי היא פרנצ’ייז חזק שרק הולך ומתעצם לקראת סרטים נוספים בעתיד. אם נביט על הז’אנר כולו, מדובר בלהיט האימה הגדול ביותר של 2024.

מחוץ לארה”ב, הסרט שלשל עוד 45.5 מיליון דולר מ-59 המדינות בהן הושק, כולל ישראל. בסך הכל, הסרט צבר 98.5 מיליון דולר בכל העולם. עם תקציב של 67 מיליון להפקתו, הוא נמצא במקום נהדר להמשך תקופתו בקולנוע.

מעל חצי מיליון צופים בישראל לסרט
“הקול בראש 2” (באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם)

“הקול בראש” חוצה את המיליארד

על אף ההצלחה, “מקום שקט” נאלץ להסתפק במקום השני בטבלת שוברי הקופות השבוע, מאחורי להיט האנימציה “הקול בראש 2”. בקופות בארה”ב גרף הסרט 57.4 מיליון דולר נוספים, שמיקמו אותו מעל 53 המיליון של “מקום שקט”, כשבישראל, כך מדווח לנו המפיץ “פורום פילם”, זכה הסרט ליותר מחצי מיליון צופים עד כה.

כמצופה לאחר ההתפוצצות של הסרט בשבוע שעבר, הסופ”ש השני שלו בקולנוע סייע לו לחצות את רף מיליארד הדולר – הסרט הראשון שעושה זאת בשנת 2024. סרט האנימציה האחרון שהצליח לחצות את המיליארד לא נמצא רחוק מדי בהיסטוריה – “האחים סופר מריו: הסרט” עשה זאת בשנה שעברה. אך מבחינת דיסני ופיקסאר מדובר בחדשות טובות, שכן הצלחתן בתחום האנימציה הייתה בירידה בשנים האחרונות.

הסרט האחרון של פיקסאר שעבר את המיליארד היה “משפחת סופר-על 2” משנת 2019. יש לציין כי דיסני מחזיקה עדיין בסרט האנימציה המצליח ביותר בכל הזמנים – לשבור את הקרח 2 שגרף סכום של 1.45 מיליארד דולר.

“הקול בראש 2” הופך השבוע לסרט האנימציה ה-11 במספר בכל הזמנים שצבר מעל מיליארד דולר. אם נסכם את השבוע, נראה שבניגוד לשנה שעברה בה הלהיטים הגדולים ביותר היו סרטים מקוריים (“ברבי”, “סופר מריו” ו“אופנהיימר”), 2024 שמורה עד כה לסרטי המשך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים