הערכה: אפל תציג אוזניות AirPods עם מצלמת אינפרה אדום

איירפודס פרו 2 (צילום: רונן מנדזיצקי) איירפודס פרו 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

אפל (Apple) מפתחת אוזניות AirPods אלחוטיות שישלבו מצלמת אינפרה אדום מובנת, כך עולה מהערכה חדשה שמפרסם אנליסט אפל הוותיק והמוכר מינג-צ’י קו (Ming-Chi Kuo), המציין כי אפל צפויה להציג אוזניות עם מצלמה מובנה עד שנת 2026, המיועדות לעבוד עם משקפי ה-Vision Pro ומוצרי Vision אחרים אותם תציג החברה.

אוזניות ה-AirPods של אפל נחשבות לאחד מפתרונות השמע המוכרים בעולם, ועל פי דיווחים קודמים בחברה החלו לבחון כיווני שימוש נוספים, בהם שימוש באוזניות כעזרי שמע יעודים. עכשיו נראה כי אפל שוקלת להשתמש באוזניות ה-AirPods כחלק מליין פתרונות ה-Vision שלה על ידי הוספת מצלמת אינפרה, בדומה לזו אותה ניתן למצוא במודול ה-Face ID במכשירי האייפון ואייפד.

מצלמת אינפרה אדום לא תוכל לצלם תמונה רגילה, אך ניתן לנצל אותה למגוון שימושים אחרים. על פי הערכתו של קו, המצלמה המובנית תוכל לשמש למעקב אחר מחוות הידיים של המשתמש או כפתרון שמע היקפי (Saptial Audio) בשימוש עם משקפי ה-Vision Pro ולהעצים את השמע בהתאם לכיוון אליו מסתכל המשתמש בתצוגה הוירטואלית.

איירפודס פרו 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
איירפודס פרו 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הדיווח החדש מצטרף לדיווח מוקדם יותר של מארק גורמן, כתב בלומברג ומומחה לענייניה של אפל, על כך כי החברה מתכננת לשלב מצלמות זעירות ברזולוציה נמוכה בתוך אוזניות ה-AirPods עצמן על מנת לאפשר להן לקלוט את העולם מסביב למשתמשים ולנצל את המידע לשימושי AI, עם קבלת מידע מהבינה המלאכותית על הסובב אותם.

שילוב מצלמות באוזניות ה-AirPods נשמע כמו פרויקט שאפתני במיוחד בעבור אפל, דבר שלא יפריע להן להפוך לטרנד בתחום האודיו האלחוטי, כאשר נותר לנו לחכות ולראות האם אפל אכן תשלב מצלמה באוזניות ה-AirPods העתידיות ומה יהיה השימוש שלה בהן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים