גוגל משפרת את Google Translate עם יכולת תרגום ב-110 שפות חדשות

תרגום ב-110 שפות חדשות (מקור גוגל) תרגום ב-110 שפות חדשות (מקור גוגל)

גוגל (Google) הכריזה על הרחבת התמיכה של Google Translate (“גוגל תרגום”) ב-110 שפות נוספות המייצגות מעל 614 מיליון דוברים ברחבי העולם. בין השפות החדשות ניתן למצוא קנטונזית, השפה השניה המדוברת ביותר בסין, עפרית המדוברת באתיופיה, באריתריאה ובג’יבוטי, טוק פיסין המדוברת בפפואה גינאה החדשה ועוד שפות וניבים חדשים.

סביר להניח שאם יצא לכם לטייל מתישהו בעולם עם המכשיר הסלולרי שלכם, האפליקציה הראשונה שתרצו להוריד למכשיר היא Google Translate, המאפשרת לתרגם בין מגוון רחב של שפות בצורה פשוטה, כולל אפשרות לתרגום בזמן אמת בעזרת המצלמה. הפעם החברה הוסיפה 110 שפות חדשות כחלק מ“יוזמת 1000 השפות” (1,000 Languages Initiative) עליה הכריזה החברה ב-2022 לתמיכה ב-1000 השפות המדוברות ביותר בעולם.

הוספת התמיכה ב-110 שפות נוספות מתבססת על מודל השפה הגדול PaLM 2, כשהשפות חדשות המצייגות יותר מ-614 מיליון דוברים שונים ברחבי העולם, עם האפשרות לתרגום בעבור כ~8% מאוכלוסיית העולם.

בין השפות החדשות:

  • Afar (“עפרית”) – שפה ממשפחת השפות המדוברת באתיופיה, באריתריאה ובג’יבוטי.
  • Cantonese (“קנטונזית”) – השפה השניה הכי מדוברת בסין הכוללת חפיפה לשפה המנדרינית המדוברת יותר.
  • Manx (“מאנית”) – שפה קלטית שהייתה מדוברת באי מאן ונחשבה לשפה מתה לאחר מות הדובר האחרון בה ב-1974, אך נמצאת כיום בשימוש על ידי אלפי בני אדם לאחר תהליך החייאה מחדש של השפה.
  • Punjabi – Shahmukhi (“פנג’אבי”) – גרסה של השפה הפנג’אבית הכתובה בכתב פרסי-ערבי ומדוברת בפקיסטן.
  • Tok Pisin (“טוק פיסין”) – שפה מבוססת אנגלית הנחשבת לשפה הרשמית השניה בפפואה גינאה החדשה.
תרגום גוגל לשפות חדשות (מקור גוגל)
תרגום גוגל לשפות חדשות (מקור גוגל)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים