אפל תשפר את התמיכה בחלקי חילוף לא רשמיים עד סוף 2024

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי) iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

מסמך חדש אותו פרסמה אפל (Apple) תחת השם Longevity, by Design (“אריכות ימים, לפי העיצוב” –  PDF), מפרט על הדרכים בהן החברה פועלת על מנת להאריך את זמן השימוש במכשירי האייפון והשיפורים ביכולת לתקן אותם במידת הצורך.

המסמך חושף כי החברה צפויה לשנות כיוון ולהימנע מביטול פיצ’רים בעבור משתמשים שהחליפו חלקים באופן עצמאי במכשיר שלהם, בהם פיצ’ר התצוגה True Tone ופיצ’ר בריאות הסוללה למי שהחליף מסך או סוללה.

סביר להניח כי בשלב זה או אחר בחיים שלכם הגעתם למצב בו הייתם צריכים לתקן את המכשיר הסלולרי שלכם או מכשיר אלקטרוני אחר לאחר תום תקופת האחריות, תחום שהפך להיות בעייתי במשך השנים עם הפיכת המוצרים למורכבים יותר, ואף הוביל ליצירתה של תנועת “הזכות לתקן” (Right to repair), שנועדה לגרום לחברות להקל על היכולת של המשתמשים לתקן בעצמם את המכשירים השונים שלהם.

במסמך החדש אפל מתייחס לאופן בו היא שיפרה את עיצוב מכשירי האייפון שלה במשך השנים ואפשרה יותר אפשרויות לתקן אותו, דבר שאולי יעלה גיחוך קל בקרב חלק מהמשתמשים, לפחות לאור העובדה הפשוטה כי אפל היא אחת החברות שהפכה את תיקון המכשירים שלה לבעייתי יותר במהלך השנים, במיוחד לאור קידוד החלקים השונים באופן ספציפי למכשיר שלהם והצגת התראות או הגבלת פיצ’רים במידה והמכשיר מזהה חלק שונה מזה שהגיע איתו במקום.

יחד עם זאת, החברה גם השיקה ב-2022 את החנות Self Service Repair Store לרכישת חלקי חילוף והשאלה של ציוד לביצוע התיקונים עצמם.

אפשרויות תיקון האייפונים במשך הדורות (מקור אפל)
אפשרויות תיקון האייפונים במשך הדורות (מקור אפל)

עכשיו נראה כי אפל מתכננת לשנות באופן חלקי את היחס שלה למשתמשים שביצעו תיקון באופן עצמאי או דרך טכנאי צד ג’ למכשירים שלהם ותאפשר להם להפעיל מחדש פיצ’רים כמו True Tone לתצוגה טובה יותר והצגת נתוני בריאות סוללה, פיצ’רים שבוטלו באופן אוטומטי במידה והמכשיר זיהה כי המשתמש החליף את המסך או הסוללה שלו.

השינוי צפוי להגיע בשלב מאוחר יותר ב-2024.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים