חברת TDK מכריזה על פריצת דרך בתחום הסוללות המוצקות

פיתוח הסוללה החדשה (מקור TDK) פיתוח הסוללה החדשה (מקור TDK)

חברת TDK היפנית הכריזה על פריצת דרך בתחום ה”סוללות המוצקות” (solid-state battery) עם פיתוח סוללת CeraCharge בעלת צפיפות אנרגטית של 1000Wh/L, צפיפות הגבוהה בערך פי 100 בהשוואה לטכנולוגיית הסוללות המוצקות הקיימת של החברה, עם המטרה לייצר סוללה נטענת שתוכל להציע חיי סוללה של שבועות למוצרים לבישים כמו אוזניות ושעונים חכמים.

פיתוח סוללות מוצקות הפך לאחד מהנושאים היותר מעניינים בתחום הטכנולוגיה בשנים האחרונות, עם סוללות שנועדו להוות תחליף יותר בטוח ובעיקר בעל קיבולת אנרגטית גבוהה יותר לעומת סוללות ג’ל או הנוזל בסוללות הליתיום יון (lithium-ion) שרובנו מכירים.

הרעיון מאחורי סוללות מוצקות איננו חדש. החלק העיקרי בו הוא שימוש באלקטרוליט מוצק בין האנודה והקתודה בסוללה, כאשר החיסרון המהותי ביותר עד היום בסוללות מוצקות היה הקיבולת האנרגטית שלהן בהשוואה לסוללות רגילות.

כאן נכנס הפיתוח החדש של TDK, עם שימוש בתווך אלקטרוליט מוצק על בסיס תחמוצת ואנודות עשויות סגסוגת ליתיום. החברה הצליחה להציג צפיפות אנרגטית של 1000Wh/L (נתון שמזכיר את הפיתוח של שיאומי מ-2023), פי 100 מאשר סוללות מוצקות רגילות, כאשר הסוללה החדשה צפויה להגיע בעתיד כחלק מסדרת סוללות ה-CeraCharge של החברה, שיהיו מיועדות בעיקר למכשירים לבישים כמו אוזניות, מכשירי שמיעה ושעונים חכמים, עם המטרה להחליף את סוללות הכפתור הרגילות.

בעוד ש-TDK הכריזה על פיתוח מוצלח של הטכנולוגיה לשימוש בסוללות מוצקות, החברה לא מסרה צפי לזמינות טכנולוגיית הסוללות החדשה בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים