בוגאטי מציגה רכב על היברידי עם מנוע 1800 כ”ס במחיר של מעל 15 מיליון ש”ח

ה-Tourbillon (מקור Bugatti)

בוגאטי (Bugatti), יצרנית רכבי העל הצרפתית, הכריזה על ה-Tourbillon (“טורביון”), רכב על פלאג-אין היברידי המגיע עם מנוע V16 היברידי בהספק כולל של 1800 כ”ס, המסוגל להאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך שתי שניות בלבד ולהגיע למהירות שיא של 445 קמ”ש, אותו היא מציעה במחיר של 3.8 מיליון אירו (כ-15.3 מיליון ש”ח, לפני מיסים).

דגם ה-Tourbillon החדש של בוגאטי מגיע כמחליף הרשמי של החברה לדגם ה-Chiron (“שירון”) האיקוני שלה. הדגם החדש שומר על חלק מהאלמנטים העיצוביים כמו גריל ה”פרסה” הקדמי, דלתות “כנף” הנפתחות כלפי מעלה ועיצוב אירודינמי במיוחד עבור נסיעה במהירויות הגבוהות אליהן הוא יכול להגיע.

שלדת הרכב עשויה בעיקר מתרכובת סיבי פחמן T800, המאפשרת לרכב להגיע למשקל נמוך מזה של ה-Chiron ששקלה 1,995 ק”ג (החברה לא ציינה משקל ספציפי).

בניגוד לרכבים סטנדרטיים, המושבים ברכב החדש הם חלק מהשלדה של הרכב עצמו, כאשר ההתאמה לנהג מתבצעת על ידי הזזת ההגה. אפילו הצמיגים של הרכב מיוחדים, כאשר מדובר על צמיגי Michelin Pilot Cup Sport 2 עם צמיגי 285/35 R20 קדמיים ו-345/30 R21 אחוריים.

ה-Tourbillon (מקור Bugatti)
ה-Tourbillon (מקור Bugatti)

עיצוב פנים

רכבי על, במיוחד כאלו המיוצרים בעבודת יד כמו ה-Tourbillon, נועדו להציג לא רק ביצועים מרשימים, אלא גם עיצוב מרשים לא פחות, ובניגוד לרכבים רבים כיום המגיעים עם לוח מכוונים דיגיטלי, דגם הבוגאטי החדש מגיע עם “מכלול שעונים” אנלוגי ברובו, הבנוי בעבודת יד ועשוי מיותר מ-600 חלקים שונים, בהם טיטניום ואבני חן יקרות כמו ספיר ואודם, כאשר השעונים מצופים בזכוכית ספיר עמידה.

עם זאת, החברה לא זנחה לגמרי את ה”קדמה” וקיים ברכב גם מסך דיגיטלי (בגודל לא ידוע), המוסתר בקונסולה המרכזית עד לרגע בו המשתמש זקוק לו. המסך יכול לעבור לבד בין מצב תצוגה אנכי לאופקי ומיועד להציג מידע על הרכב ואף לשמש כמסך למצלמה האחורית המובנה.

Tourbillon - תא נהג (מקור Bugatti)
Tourbillon – תא נהג (מקור Bugatti)

מנוע V16 היברידי

מתחת למכסה של ה”טורביון” ניתן למצוא מנוע ההיברידי מפלצתי וקל באופן מפתיע (252 ק”ג), מנוע V16 אטמוספרי שפותח במיוחד עבור הדגם חדש בשיתוף פעולה עם Cosworth הבריטית ומגיע בנפח של 8.3 ליטר. הוא מסוגל לייצר 1000 כ”ס, אליו מצטרפים שלישיית מנועים חשמליים המייצרים 800 כ”ס נוספים להספק כללי של 1800 כ”ס.

עם מנוע מפלצתי כזה, הטורביון מצליח להציג מספרי תאוצה מפלצתיים לא פחות, עם האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2 שניות, ל-200 קמ”ש בפחות מ-5 שניות ול-300 קמ”ש בפחות מ-10 שניות, עם מהירות מקסימלית העומדת על 445 קמ”ש.

בנוסף, ומאחר שמדובר ברכב היברידי, אפשר למצוא מתחת למכסה גם סוללת 25 קוט”ש המאפשרת לרכב לנסוע באופן חשמלי לטווח של מעל 60 ק”מ.

Tourbillon - מנוע V16 היברידי (מקור Bugatti)
Tourbillon – מנוע V16 היברידי (מקור Bugatti)

מחיר ה-Tourbillon יעמוד על החל מ-3.8 מיליון אירו (כ~15.3 מיליון ש”ח, לפני מיסים), כאשר החברה צפויה לייצר רק 250 רכבים, שיבנו בעבודת יד ויסופקו ללקוחות החברה החל מ-2026.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים