אינטל מציגה את ייצור ה-Intel 3 עם שיפור של עד 18% בביצועים

אירוע ה-Intel Foundry (מקור אינטל) אירוע ה-Intel Foundry (מקור אינטל)

חברת אינטל (Intel) חשפה בכנס ה-VLSI (ר”ת Very Large Scale Integration) השנתי את Intel 3, טכנולוגיית הייצור החדשה שלה, שתהיה זמינה ללקוחות חיצוניים כחלק משירות ה-Intel Foundry ותציע שיפור של עד 18% לוואט בהשוואה לטכנולוגיית ה-Intel 4 מהדור הקודם, עם תהליך המותאם ליישומי AI ומחשבי-על ונמצא כבר בשימוש במעבדי ה-Xeon 6 החדשים של החברה.

כפי שחשפה בתחילת השנה עם ההכרזה על ה-Intel Foundry והצגת מפת הדרכים העדכנית בתחום ייצור השבבים, אינטל הציגה את Intel 3, הדור הבא של תהליכי הייצור בהם משתמשת החברה שנועד להחליף את Intel 4, כאשר למעשה לא מדובר על תהליך ייצור בודד, אלא בארבעה תהליכי ייצור שונים, בהם Intel 3, Intel 3-T ו-Intel 3-E, שיציעו שיפור של 18% בביצועים לוואט בהשוואה לייצור ה-Intel 4 הקודם שלה, וה-Intel 3-PT, שמציעה שיפור ביצועים וקלות שימוש רבה יותר בהשוואה לתהליכי הייצור האחרים.

בעוד שכלל תהליכי הייצור החדשים משתמשים בספריות 240nm ו-210nm לעיצוב וייצור השבבים, כל אחד מהם ממוטב לייצור ספציפי, כמו שרתים, צ’יפסטים וכמובן מחשבי HPC, ותחום ה-AI עם פיצ’רים מעט שונים כמו Through-Si Via ב-3/3T או תמיכה ב-Deep N-well ב-3E.

ה-3PT מתבסס על 3E, אך מוסיף לו 9um pitch TSV ופיצ’רים נוספים כמו אינטגרציה של רכיבים שונים על אותו שבב במארז אחד למקסימום ביצועים.

תהליכי ייצור ה-Intel 3 (מקור אינטל)
תהליכי ייצור ה-Intel 3 (מקור אינטל)

פט גלסינגר, מנכ”ל אינטל, אמר:

Intel 3 מסמל את חזרתה של אינטל לחזית החדשנות בתחום השבבים. אנו מחויבים לספק ללקוחותינו, כולל אלו המייצרים במפעלינו, את הטכנולוגיות המובילות בעולם כדי להגשים את עתיד המחשוב.

השקת ייצור ה-Intel 3 החדש על כלל גרסאותיו נועדה לאפשר לאינטל, וליתר דיוק לזרוע הייצור Intel Foundry, להתחרות ביצרני שבבים אחרים, בהם TSMC וסמסונג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים