מיקרוסופט חושפת פרטים על שיטות העבודה בתחום ה-AI בכנס המפתחים Build AI בישראל

כנס המפתחים Microsoft Build AI בישראל (צילום: רונן מנדזיצקי)

מיקרוסופט ערכה היום (ג’, 18.6) במטה הפיתוח שלה בישראל את כנס המפתחים Build AI, המתמקד (איך לא?) בתחומי הבינה המלאכותית, כאשר במסגרת אירוע הפתיחה של הכנס התייחס מנכ”ל החברה בישראל, אלון חיימוביץ’, להתפתחותם של מודלי ה-GPT מבית OpenAI, עליהם מתבססים גם כלי ה-Microsoft Copilot ואף הזכיר (אם כי ללא פירוט) את המודל הבא – GPT5.

במסגרת דבריהם בכנס הקפידו בכירי החברה להתייחס לכלים אותם מציעה מיקרוסופט למפתחיה לצורכי עבודה עם הבינה המלאכותית, בהם ציינו גם את האפשרות להשתמש במגוון מודלים בזמן הפיתוח ולא רק ב-GPT, אך חשפו גם את דרכי העבודה המרובות בהן ניתן להשתמש בכלים, החל מהשימוש ב-Visual Studio, המאפשר כיום למפתחים להשתמש ב-Generative AI על מנת לייצר קטעי קוד ואף פונקציות שלמות, דרך כלי AI ב-Github Copilot המאפשר השלמות קוד, מעקב וניתוח על פרויקטים, ועד Copilot Studio, המאפשר יצירה עצמאית של Copilot (לדוגמה בוטים לשירות לקוחות) על בסיס מודלי הבינה המלאכותית.

אבטחה בעידן ה-AI

בשיחה נפרדת ומצומצת עם עיתונאים יכולנו להיחשף מעט גם לשיטות העבודה מאחורי הקלעים של Copilot (בעיקר לעסקים, אך הדברים עשויים להעיד בעתיד גם על כלים נוספים שיגיעו למשתמשי קצה), עם דגש גדול על צד האבטחה. כדי לנסות ולשמור על המידע הרב הזמין דרך Copilot בארגונים, מבצעים במיקרוסופט הפרדה בין השימוש בכלים בעבודה ובין אם באופן פרטי באמצעות פרופילים נפרדים, אל אלו נוספות גם אפשרויות פרטניות דרכן ניתן להגדיר את סוגי המידע אליהם יהיה גישה בכל זמן נתון.

שתי דוגמאות שבלטו עבורנו במיוחד היו:

  • הצגה ברורה של הימצאות במצב “פרטי”, בו המידע שתמסרו ל-Copilot יישמר בגבול הארגון או בגבול החשבון האישי שלכם ולא יהיה פתוח לרשת האינטרנט המלאה.
  • בזמן שיחות וידאו (דרך Teams בלבד) ניתן לבצע הקלטה לצורך תמלול השיחה או סיכום פרטים ושאלת שאלות במידת הצורך, וגם כאן ניתן היה להבחין בהתייחסות ספציפית לגבי עבור מי זמין המידע אותו אתם מזינים ל-Copilot. לדוגמה, אם תשאלו שאלה בזמן שיחת הוידאו, Copilot ידע להגיד לכם מבעוד מועד האם אתם נמצאים בחלון פרטי שבו המידע יהיה חשוף רק אליכם, או האם יהיה חשוף לכל משתתפי השיחה.
מודלים כשירות ב-Microsoft Build AI בישראל (צילום: רונן מנדזיצקי)
מודלים כשירות ב-Microsoft Build AI בישראל (צילום: רונן מנדזיצקי)

סוכני AI לעבודות ייעודיות

התייחסות נוספת בכנס הקדישה החברה לעבודה עם סוכנים (Agents), כלי AI שנועדו לבצע עבודות ספציפיות עם סט מוגדר של מידע או הישענות על ספריות מוכנות לביצוע פעולות שנדרשו כבר על ידי מפתחים בעבר.

בעוד שכלים אלו יכולים לעזור למפתחים לבצע פעולות שוטפות בתחומם מאחורי הקלעים, מן הצד של משתמשי הקצה אנו עשויים למצוא בעתיד שימוש משמעותי יותר ב”סוכנים”, שיאפשרו לבצע גם עבורנו סט של פעולות ספציפיות, וייתכן כי גם כאן נוכל למצוא בעתיד מרקטפלייס בו נוכל לרכוש שירותים בסיסיים שיעזרו לנו להתחיל עבודה מסוימת ואף יחסכו מאיתנו עלויות גבוהות עבור שירותים שכיום הם יקרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים