יוטיוב בוחנת הוספת פיצ’ר “הערות משתמשים” לסרטונים

YouTube Logo תמונה: Google

יוטיוב (YouTube) תפעיל פיילוט במטרה לבחון את הפיצ’ר Notes (“פתקים”) לסרטוני הוידאו, פתקים שיופיעו מתחת לסרטון ומעל תגובות המשתמשים במטרה ליידע את הצופים בפרטים רלוונטיים לגבי הסרטון. פיצ’ר זה מזכיר מאוד את “הערות הקהילה” (Community Notes) של X (טוויטר לשעבר).

אחת מהבעיות הגדולות ביותר ברשתות החברתיות כיום היא נושא הפייק ניוז (“ידיעות כזב”), כאשר בלא מעט מקרים אנשים מתקשים לדעת האם המידע בו הם צופים אמין או לא. בזמן שרוב החברות מפעילות כיום עובדים רבים במטרה לבדוק עובדות ולהילחם בתופעה בעייתית זו, הם לא תמיד מצליחים למצוא או להסיר את כלל התכנים הללו, ולכן רשתות כמו X עברו גם לפתרון מבוסס קהילה, אשר יכולה להגיב ולמצוא תכנים מסוג זה.

הפתקים של יוטיוב יאפשרו למשתמשים לפרסם מידע לגבי הסרטון במטרה לתת הבהרה לצופים על התוכן בו הם צופים, כאשר כחלק מהפיילוט, בשלב הראשון האפשרות לכתיבת פתקים תהיה זמינה למספר מצומצם של משתמשים שיוזמנו על ידי החברה במידה והם ב”מעמד טוב” (good standing) מבחינת הערוץ שלהם ביוטיוב.

“פתקים” ביוטיוב (מקור 9to5google)

כחלק מהפיילוט של פיצ’ר הפתקים החדש, משתמשי יוטיוב מארה”ב יזכו לראות במהלך השבועות הקרובים את פיצ’ר הפתקים, שיהיה זמין בשלב הראשון בשפה האנגלית בלבד.

בהתבסס על ההצלחה הלא קטנה של פיצ’ר הערות הקהילה ב-X, ניתן להניח כי האפשרות של משתמשים לכתוב הערות והבהרות לגבי התוכן ביוטיוב יזכה ללא מעט הצלחה ויעזור למנוע הפצת תכנים כוזבים ולספק הסברים נוספים למשתמשים על התוכן בו הם צופים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים