מיקרוסופט מציגה עוזר חכם לקבוצות, מודל Phi-3-vision משופר ועוד

סאטיה נאדלה, מנכ סאטיה נאדלה, מנכ”ל מיקרוסופט, בכנס המפתחים Build 2024 (קרדיט: מיקרוסופט)

מיקרוסופט (Microsoft) הציגה מגוון פיתוחים חדשים במהלך כנס המפתחים השנתי Build 2024, בהם ה-Team Copilot, גרסה מורחבת של Copilot שנועדה לשמש כעוזר AI חכם לקבוצות.

בנוסף, החברה הציגה את מודל הבינה המלאכותית Phi-3-vision, גרסה מולטי-מודאלית חדשה במשפחת מודלי ה-Phi-3, שתהיה זמינה יחד עם מודל ה-GPT-4o של OpenAI המגיע ל-Azure AI Studio.

Team Copilot

לאחר שהכריזה על קטגוריית ניידי ה-AI החדשה Copilot+ PC, שהובילה לגל הכרזות מיצרנים כמו אסוס, דל, לנובו, HP ואייסר על ניידים המתבססים על פלטפורמת ה-Snapdragon X של קוואלקום, מיקרוסופט הציגה גם עדכון חדש ל-Copilot עצמו, כאשר היא מתמקדת בשוק העסקי עם פתרון ה-Team Copilot החדש.

בניגוד ל-Copilot הרגיל, שנועד להיות סייען חכם, גרסת ה-Team Copilot מרחיבה את השימוש בבינה המלאכותית אל התחום העסקי כחבר צוות וירטואלי שנועד לתפעל את קבוצות העבודה השונות.

מלבד היכולת לייצר ותהליכים אוטומטיים לשיפור תהליך העבודה, Team Copilot יכול לשמש כמנהל פרויקט עם מעקב אחר התקדמות המשימות של חברי הצוות השונים, לסייע לפגישות מקוונת על ידי ניהול האג’נדה ולקיחת הערות תוך כדי הפגישה עצמה.

היכולות החדשות של Team Copilot יהיו זמינות למנויי ה-Microsoft 365 המתאימים בשלב מאוחר יותר השנה.

מודל Phi-3-vision משודרג ושילוב ה-GPT-4o

אחרי שהציגה בחודש הקודם את Phi-3, משפחת מודלי שפה קטנים SLMs (ר”ת small language models) עדכנית, מיקרוסופט מרחיבה את משפחת המודלים שלה, הכוללת כיום שלוש גרסאות (3.8, 7 ו-14 מיליארד פרמטרים) עם מודל ה-Phi-3-vision החדש.

מדובר במודל מולטי-מודאלי (multimodal) שאומן על 4.2 מיליארד פרמטרים, התומך בקלט ויזואלי ולא רק טקסטואלי, עם אופטימיזציה להבנה וניתוח של טבלאות ותרשימים.

ביצועי Phi3 (מקור מיקרוסופט)
ביצועי Phi3 (קרדיט: מיקרוסופט)

מיקרוסופט הציגה גם השוואת ביצועים של מודלי ה-Phi3 בהשוואה למודלי SLM נוספים:

  • מודל ה-Phi-3-small 7B מציג ביצועים טובים יותר מ-GPT-3.5T של OpenAI בכלל המבחנים.
  • מודל ה-Phi-3-medium 14B מצליח להציג ביצועים טובים יותר מ-Gemini 1.0 Pro של גוגל.
  • מודל ה-Phi-3-vision 4.2B החדש מציג ביצועים טובים יותר ממודלי ה-Claude-3 Haiku ו-Gemini 1.0 Pro V במבחר מבחני ביצועים ויזואליים.

בנוסף, מיקרוסופט הכריזה על שילוב מודל ה-GPT-4o העדכני של OpenAI בפלטפורמת ה-Azure AI Studio בעבור מפתחי פתרונות בינה מלאכותית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים