נטפליקס חושפת כיצד תמנע את תופעת שיתוף החשבונות

אפליקציית נטפליקס בטלוויזיית LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית נטפליקס בטלוויזיית LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אחרי שלל נסיונות ומבחנים שערכה נטפליקס במדינות שונות בעולם במטרה להתמודד עם תופעת שיתוף הסיסמאות, החברה חשפה את הדרך שבה תמנע מלקוחותיה לצפות דרך חשבונות שאינם שלהם.

על פי ההערכה של נטפליקס, מעל 100 מיליון משתמשים ברחבי העולם עושים שימוש בפרטי חשבון של מישהו אחר, בעיקר בני אותה משפחה הצופים בבתים שונים. הצורה החדשה שבה תתנהל נטפליקס בנוגע לשיתוף סיסמאות נחשפה דרך סעיף השאלות הנפוצות באתר הרשמי של החברה.

הפרדה בין בתים וזיהוי כתובות IP

על פי נטפליקס, מעתה כל בית יצטרך להירשם כמשתמש עצמאי, עם האפשרות להעביר את הפרופיל הקיים שלנו למשתמש החדש, כמו שדווח במרץ של השנה שעברה. חשבונות שייתפסו מחוץ לבית של בעל החשבון עלולים להיחסם.

כדי לדעת מהיכן נצפה החשבון, נטפליקס תשתמש בכתובת ה-IP שלנו ובפרטי המכשיר בו אנו צופים. בדרך זו נטפליקס תלמד היכן נמצא הבית המרכזי של בעל החשבון וכל חיבור לחשבון מחוץ לבית יתבקש לעשות זאת דרך הזנת קוד חד פעמי.

אם בעל החשבון מעוניין לצפות בנטפליקס במהלך טיול למשל, הקוד החד פעמי יעניק לו את האופציה להתחבר לחשבון ממקום אחר למשך 7 ימים בלבד. אם המכשיר המרכזי של בעל החשבון הוא מכשיר נייד, לא יהיה צורך בקוד גם אם הצפייה תעשה במיקומים שונים.

השיטה החדשה של נטפליקס החלה לעורר תגובות שליליות בעיקר בעקבות הדרישה שבעל המנוי יתחבר לחשבון דרך רשת הויי-פיי המרכזית שלו אחת ל-31 ימים וייצפה בכותר אחד לפחות – אחרת חשבונו ייחסם.

לוגו נטפליקס
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הרעיון הוא שנטפליקס תוכל ללמוד מהו המיקום המרכזי שלנו ומהו המכשיר העיקרי בו אנו צופים. הדרישה כמובן מעלה תהיות. צופים אשר מטיילים למשך יותר מ-31 ימים עלולים לאבד את הגישה לחשבון בביתם. כמו גם אנשים שנמצאים בבית אך פשוט לא צפו בנטפליקס במשך חודש בודד.

שיטת המשטור החדשה של נטפליקס לא תשפיע על הצפייה הביתית, בה בני בית שונים עדיין יוכלו לצפות במספר מכשירים במקביל בהתאם לסוג המנוי אותו רכשו. כאשר ננסה להתחבר לחשבון של מישהו שאינו באותו בית, נטפליקס תציע לנו במקום לפתוח חשבון אישי חדש.

יש לציין כי נטפליקס לא תגבה תשלום נוסף ממי שחשבונו נצפה בבית אחר, אך הדבר כן עלול להוביל לחסימת החשבון. מי שחשבונו נחסם בעקבות שיתוף סיסמה או חוסר התחברות מהמיקום המרכזי אחרי 31 ימים ייאלץ לפנות לנטפליקס כדי לבקש לבטל את החסימה.

עדיין לא ברור מתי ייכנסו לתוקף התקנות החדשות, והאם החברה תשנה אותם עד שיכנסו לתוקף בפועל, כשנכון לזמן זה משתמשי נטפליקס בעולם טרם דיווחו על השינוי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים