ה-Apple TV 4K לשנת 2022 מוסיף מעבד חדש ותמיכה בתקן +HDR10

Apple TV 4K דור 3 (תמונה: אפל) Apple TV 4K דור 3 (תמונה: אפל)

כחודש לאחר שהציגה את סדרת האייפון 14, אוזניות האיירפודס פרו 2 ושעונים חדשים בסדרת ה-Apple Watch Series 8, פונה כעת אפל להציג סט חדש של מוצרים, הכולל זוג אייפדים וגרסה חדשה של סטרימר ה-Apple TV 4K, אשר יגיע עם מעבד חדש, תמיכה בתקן +HDR10.

גרסת 2022 של ה-Apple TV 4K מגיעה כשנה וחצי לאחר שהציגה החברה את הדור הקודם (קראו הסקירה שלנו כאן). מדובר בדור השלישי של גרסת ה-4K לסטרימר של החברה, בו מוסיפה אפל תמיכה בתקן +HDR10, בניגוד לתמיכה ב-HDR10 בדגם הקודם, זאת לצד תמיכה ב-Dolby Vision שהייתה זמינה גם בדור הקודם. בנוסף, מציינת החברה תמיכה בתקני האודיו Dolby Atmos, Dolby Digital 7.1 ו-Dolby Digital 5.1.

מעבד ה-Apple A15 Bionic, שזמין גם בדגמי האייפון 13 והאייפון 14, מגיע ל-Apple TV 4K מהדור השלישי צפוי לספק ביצועים משופרים במשחקים, כאשר באפל מציינים שיפור של עד 50% בביצועים אל מול הדור הקודם ושיפור של עד 30% בביצועים הגרפיים.

בניגוד לדור הקודם, שהבדיל בין הגרסאות רק בנפח האחסון (32 ו-64 גיגה-בייט), הדור השלישי של ה-Apple TV 4K יגיע בשתי קונפיגורציות השונות יותר זו מזו, הבסיסית שבהן תציע חיבור לרשת אלחוטית (Wi-Fi) בלבד, זו תגיע עם נפח אחסון של 64 גיגה-בייט, בעוד שהגרסה המתקדמת יותר תציע  נפח אחסון כפול של 128 גיגה-בייט וחיבור רשת קווי (Gigabit Ethernet).

כמו בדור הקודם, גם השנה מציעה אפל את השלט רחוק שלה התומך בסירי, אשר הוצג בשנה שעברה. כזכור, שלט ה-Apple TV שהוצג בשנה שעברה החליף את פאנל המגע בפאנל שליטה סטנדרטי יותר עם ארבעה כפתורים בשוליו, וחזר לצבע לאפור-כסוף במבנה מתכתי. הוא מציע כפתור ייעודי להפעלתה של סירי בציד הימני, בנוסף לכפתור “חזרה לאחור”, כפתור השתקה (Mute) וכפתור הפעלה-עצירה (Play/Pause).

מחיר וזמינות

את ה-Apple TV 4K מהדור השלישי תשיק אפל בארה”ב במכירה מוקדמת כבר היום (ג’, 18.10), כאשר מכירתו הרשמית תחל ביום שישי, ה-4 בנובמבר.

מחירו של ה-Apple TV 4K ייפתח ב-129 דולר עבור גרסת ה-WiFi ויגיע עד 149 דולר עבור הגרסה המשלבת גם חיבור Ethernet. השלט רחוק מגיע כחלק מהחבילה, אך מי שמעוניין יוכל לרכוש אותו במחיר של 59 דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים