נטפליקס מאבדת כמעט מיליון מנויים ותשיק מנוי מבוסס פרסומות ב-2023

שלט נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

נטפליקס פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה וחשפה ירידה נמוכה מהציפיות בכל הנוגע לאיבוד המנויים מרבעון לרבעון, מה שהוביל את מניית החברה לעליות של קרוב ל-8% לאחר תום המסחר בבורסת הנאסד”ק אמש (ג’).

בנטפליקס מדווחים על ירידה של כ-970 אלף מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של השנה, ומסכמים את הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, 2022, עם 220.67 מיליון מנויים, זאת בהשוואה לנתון של 221.64 מיליון מנויים ברבעון הראשון.

ברבעון השלישי של השנה מצפה החברה לחזרה לצמיחה בבסיס המנויים, כשבדוחותיה היא מציינת כי היא מצפה לעליה של כמיליון מנויים ותגיע לנתון של 221.67 מיליון מנויים בתום הרבעון הנוכחי.

הצמיחה מצטמקת והמחירים עולים

מאז תחילתה של שנת 2022 בנטפליקס כבר לא מציגים צמיחה דו-ספרתית, כאשר את הרבעון השני סיימה החברה עם הכנסות של כ-7.98 מיליארד דולר המשקפות צמיחה של 8.6%. בחברה מדווחים על ירידה של כ-14.6% ברווח התפעולי, אך בשורה התחתונה מציגים רווח נקי של כ-1.44 מיליארד דולר המשקף צמיחה שנתית של כ-6.5%, עם רווח למניה של 3.2 דולר לעומת 2.97 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

על מנת להתמודד עם המגמה החדשה בשוק, בה לנטפליקס קיימים מתחרים גדולים כמו דיסני+ ושירותי סטרימינג רבים נוספים, בינלאומיים ומקומיים כאחד, פעלה החברה בשנים האחרונות במספר סבבים של עליות מחירים, הראשון בהם הגיע ביוני 2019 והציג עליות של עד 22% בישראל והשני בינואר 2022 שהציג עליות של עד 17% במחירים בארץ, אך ללא שינוי במחיר חבילת הבסיס.

מחירים מקורייםעדכון מחירים ראשון (יוני 2019)עדכון מחירים שני (ינואר 2022)
חבילה בסיסית29.90 שקלים32.90 שקלים (10%+)32.90 שקלים (ללא שינוי)
חבילה סטנדרטית (HD)39.90 שקלים46.90 שקלים (18%+)54.90 שקלים (17%+)
חבילת פרימיום (4K)49.90 שקלים60.90 שקלים (22%+)69.90 שקלים (15%+)

בנטפליקס מציינים באופן מפורש כי המיקוד של החברה בשלב זה הוא בהגדלת המוניטזציה מהקהל הקיים שלה ולאו דווקא בגיוס של מנויים חדשים, ובהקשר זה פועלת החברה במספר מישורים:

  • מנוי מבוסס פרסומות: בנטפליקס מאשרים כי מנוי מוזל המבוסס על פרסומות יושק כבר במחצית הראשונה של 2023, כאשר בחברה בחרו במיקרוסופט כשותפה שתוביל את המהלך עבורה.
  • דרישת תשלום נוסף ממשתפי חשבונות: אתמול (ג’) הודיעה נטפליקס כי היא פותחת בתכנית ניסיונית נוספת אשר במסגרתה תנסה לגבות תשלום סמלי נוסף ממשתמשים החולקים ביניהם סיסמאות, אך נמצאים בבתים שונים. בעלות של 2.99 דולר, יוכלו משתמשים שאינם גרים באותו בית לשלם על מנוי נטפליקס במסגרת “חבילה משפחתית” (הגדרה שלנו, לא של נטפליקס). בחברה מציינים כי שיתוף החשבונות נוגע למעל מ-100 מיליון מנויים, שאינם משלמים בשלב זה על החשבון שלהם.

התכנים המובילים ברבעון השני

ללא הפתעות גדולות, בנטפליקס מדווחים כי העונה הרביעית של “דברים מוזרים” הובילה את זמן הצפייה בשירות במהלך הרבעון, עם 1.3 מיליארד שעות צפיה בחודש הראשון לשידורה, כאשר אליה הצטרפו גם העונות האחרות של הסדרה, שהציגו לדבריה צמיחה של פי 5 בשעות הצפייה בהשוואה לחודש שקדם לעלייתה של עונה 4.

אל “דברים מוזרים” הצטרפו גם עונה 3 של “אקדמיית המטריה” (284 מיליון שעות צפייה) והעונה הראשונה של “סנגור במבחן” (The Lincoln Lawyer) עם 277 מיליון שעות צפייה, “מסמנים את סאנסט” (95 מיליון שעות) הסדרה הבריטית “עוצר נשימה” (Heartstopper) עם 67 מיליון שעות צפייה ותוכנית הריאלטי “האולטימטום: חתונה או פרידה” (148 מיליון שעות).

בתחום הסרטים עמד בראש הסרט החדש “השיחוק” (Hustle) של אדם סנדלר עם 186 מיליון שעות צפייה, כאשר לא רחוק מאחוריו “השמיניסטית” (Senior Year) עם רבל ווילסון, שרשם 161 מיליון שעות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים