נטפליקס תנסה למנוע שיתוף סיסמאות על ידי חלוקת המנוי לבתים

נטפליקס בשלט צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

נטפליקס ממשיכה לבחון דרכים להתמודד עם תופעת חלוקת הסיסמאות, אשר עולה לה במיליוני מנויים בכל חודש. לא פחות מ-100 מיליון משתמשים חולקים את סיסמאותיהם עם בני משפחה או חברים, והחברה פצחה עוד בתחילת השנה שעברה במסע להבין מהי הדרך היעילה ביותר לשכנע את צופיה לשלם על התענוג, מבלי להגביל אותם לרכישת מנוי פרטי משלהם במחיר מלא.

הניסוי האחרון של נטפליקס נערך במרץ השנה, כאשר החברה הציעה לבעלי חשבון להוסיף פרופיל חיצוני שאינו מתגורר עימם כ”תת משתמש”, בתוספת של 2.99 דולר למחיר המנוי. הניסיון נערך בצ’ילה, קוסטה ריקו ופרו, והרעיון מאחוריו היה לתת את האופציה של בן בית שעבר לגור בדירה אחרת את האפשרות להמשיך לנצל את המנוי המשפחתי עם תוספת תשלום קלה בלבד.

כעת בנטפליקס החלו בניסוי פתרון חדש, אשר מתבסס על חלוקת המנוי ל”בתים”. על פי השיטה החדשה, עליה דיווחה החברה באופן רשמי, לכל מנוי יירשם בית אחד כבית המרכזי שאליו שייך המנוי. בבית זה יוכל המנוי לצפות בכל המכשירים שברשותו באופן חופשי, עם אותה ההגבלה על כמות המכשירים בהם ניתן לצפות בו זמנית כמובן, כפי שהיה תמיד.

בנוסף לצפייה הביתית, יוכל המשתמש לצפות בחופשיות גם מחוץ לבית לתקופה של עד שבועיים. זו בהנחה והמנוי נמצא בחופשה, צופה בדרכים או פשוט מעוניין לצפות בעצמו בבית של מישהו אחר.

אך מעבר לשבועיים רצופים, על בעל החשבון יהיה לרכוש “בית” נוסף בו יוכל המנוי שלו לעבוד בצורה קבועה. רכישת בית נוסף תאפשר צפייה בכל המכשירים הנמצאים בבית. נטפליקס כעת מפתחת אפשרות לעקוב אחר המיקום בו אנו צופים בחשבון ולהגביל גישה אם לא מדובר בבית שלנו או בבית שהוספנו לחשבון בתוספת תשלום.

שיתוף בין בתים, נטפליקס

הפתרון החדש נבחן כעת בארגנטינה, אל סלבדור, גואטמלה, הונדורס והרפובליקה הדומיניקנית. למשתמשי החשבון הבסיסי תיפתח אפשרות לרכוש בית אחד נוסף, כאשר מנויי המסלול הסטנדרטי יהנו מעד שני בתים נוספים. משתמשי פרימיום יוכלו להוסיף עד שלושה בתים. כל בית יוסיף לחשבון שלנו 2.99 דולר.

הנסיון החדש מגיע לאחר תגובות לא מעודדות לניסוי הקודם בפרו. משתמשים אשר התבקשו להוסיף פרופיל חיצוני מסרו כי הם מבולבלים מההגדרה של מי נחשב בן בית על פי המנוי ומי לא, והאם בעל המנוי יכול לצפות במנוי שלו גם מחוץ לבית בחופשה ללא תוספת “תת משתמש”.

כעת, המעבר להגדרה על פי בתים צפוי לעשות סדר בעניין ולעודד אותנו להבין כי המנוי נספר על פי מיקום ולא על פי משתמש.

בין אם הניסוי החדש יעבוד ויופץ בהיקף גלובלי או לא, נראה כי נטפליקס לא מוותרת על התקווה להחליש את תופעת חלוקת הסיסמאות. זאת בעיקר לאור דו”ח הרבעון הראשון של 2022, אשר ראה בפעם הראשונה ירידה במספר המנויים של החברה, שאיבדה 200 אלף משתמשים. הלילה (ג’, 19.7) תציג החברה גם את דוחות הרבעון השני של השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים