סמסונג מציגה שבבי זיכרון GDDR6 24Gbps לכרטיסים גרפיים

שבבי זיכרון GDDR6 24Gbps (מקור סמסונג) שבבי זיכרון GDDR6 24Gbps (מקור סמסונג)

ענקית המוליכים למחצה סמסונג (Samsung) הכריזה על פיתוח שבבי זיכרון GDDR6 משודרגים ומהירים במיוחד, המגיעים לראשונה בתעשייה למהירות של 24Gbps ובנפח של 16Gb, כאשר הם מיועדים לדור הבא של כרטיסי המסך, המאיצים הגרפיים, פתרונות הבינה המלאכותית ושרתי HPC (ר”ת high-performance computing).

שבב ה-GDDR6 החדש של סמסונג מגיע בנפח של 16Gb בדומה לדור הקודם, כאשר הוא מגיע בייצור ה-10nm מהדור השלישי (1z) של החברה בשילוב טכנולוגיית EUV (ר”ת extreme ultraviolet), המאפשרים לשדרג את המהירות ב-30%, מ-18Gbps ל-24Gbps, שיפור אותו ניתן לתרגם למהירות של עד 1.1TB/s בהתאם לתצורה של השבב. מדובר במהירות השקולה להעברת 275 סרטים ב-Full HD בשניה אחת.

שיפור נוסף שמגיע בגרסת השבבים החדשה הוא ניהול צריכה חשמלית משופר DVS (ר”ת dynamic voltage switching), המאפשר לשנות את מתח השבב בהתאם לביצועים הנדרשים ממנו, כאשר הוא יכול לרדת למהירות של 20Gbps או 16Gbps בצריכה חשמלית נמוכה במיוחד של 1.1v, בהשוואה ל-1.35/1.25V בשבבי GDDR6 אחרים בשוק, דבר המאפשר לשבב להציע חיסכון חשמלי של עד 20% מול שבבים מקבילים.

שבבי זיכרון GDDR6 24Gbps (מקור סמסונג)
שבבי זיכרון GDDR6 24Gbps (מקור סמסונג)

שבבי ה-GDDR6 החדשים של סמסונג מועברים החל מחודש זה ליצרני החומרה השונים, והם צפויים להגיע בכרטיסי מסך ומאיצים גרפיים בהמשך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים