הטוויטר של טראמפ: הרשת החברתית Truth Social זמינה כעת באייפון

דונלנד טראמפ Image by Gerd Altmann / Pixabay

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ מנצל את “יום הנשיאים” שמתקיים היום (ב’, 21.2) בארה”ב על מנת להשיק את הרשת החברתית Truth Social, זו תשמש כאלטרנטיבה לרשתות חברתיות כמו טוויטר או פייסבוק, שחסמו את פעילותו של טראמפ בחשבונותיו מאז ינואר 2021 בעקבות הקריאות שלו לעלות על גבעת הקפיטול, שהובילו מפגינים רבים לפרוץ לבניין בו נפגשים חברי הקונגרס בוושינגטון די.סי.

Truth Social מגיעה תחילה למשתמשי האייפון (לינק), ובארה”ב בלבד, כך שבעלי חשבונות ישראליים באפסטור לא יוכלו להורידה או לאתר אותה בחנות. באתר הרשמי של הרשת החברתית ניתן לראות אזכור גם למשתמשי אנדרואיד, לפי זה תגיע אפליקציה גם אליהם “בקרוב”.

הרשת החברתית החדשה מבקשת להציע גישה פתוחה וחופשית יותר למשתמשים בה. “פלטפורמת הרשת החברתית שלנו היא חופשית מאפליה פוליטית”, כך מתארת חברת Trump Media & Technology Group את האפליקציה. לכך מוסיפה החברה תיאור יצירתי של חתונה, אליה מגיעים אנשים מרחבי ארה”ב להם דעות פוליטיות שונות, המתאספים יחד ומדברים זה עם זה בחופשיות.

תמונות מסך מ-Truth Social (מקור: Apple)
תמונות מסך מ-Truth Social (מקור: App Store)

הרשת החברתית עצמה מזכירה מאוד את טוויטר בעיצוב שלה. תוכלו למצוא פיד של הודעות קצרות, בשילוב עם תמונות וסרטונים, פרופיל משתמש, אשר בדומה לטוויטר מציג תמונת משתמש, מספר עוקבים, תיאור קצר, קישור ומקבץ “ציוצים” או “אמיתות” (truths), כפי שהם נקראים ב-Truth Social, כאשר ציוצים חוזרים (Re-Tweets) ברשת החדשה נקראים “ReTruth”. לצד זאת, אפשר למצוא אפשרות לעקוב או להסיר עוקב למשתמשים ברשת החברתית, לשלוח הודעות פרטיות, לקבל התראות ולבצע חיפוש לחשבונות.

בעוד שהאפליקציה הושקה ומאפשרת הרשמה למשתמשים חדשים, חלק מהם כבר החלו לדווח על תקלות התחברות. עמוד סטטוס שהשיקה החברה דרך status.io מאפשר לעקוב אחר תקלות ברשת, אך באתר הרשמי של החברה ניתן לראות טופס הרשמה לרשימת המתנה לפני ההצטרפות, מה שעשוי להעיד על השקה הדרגתית, עם הזמנות שיחלו להגיע בהדרגה לנרשמים ל-Truth Social. על פי מספר דיווחים, הרשת החברתית תהיה זמינה באופן מלא במהלך מרץ 2022.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים