אינטל מציגה את Loihi 2: מעבד נוירומורפי עם חוש מישוש וריח

נביל אימאם מחזיק שבב בדיקה נוירומורפי מסוג Loihi במעבדת המחשוב הנוירומורפית בסנטה קלרה, קליפורניה (מקור אינטל)

אינטל (Intel) הכריזה על שבב ה-Loihi 2, הדור השני של המעבד הנוירומורפי (Neuromorphic) אותו היא מפתחת, המדמה את פעילות תאי העצב במוח ומגיע בגרסה החדשה שלו עם יכולות מתקדמות, בהן הוספת חוש מישוש וריח ויכולת עיבוד גבוהה פי 10 מהדור הקודם.

כ-4 שנים לאחר הצגת ה-Loihi, המעבד הנוירומורפי הראשון של אינטל ששנועד לדמות את תהליכי העיבוד של המוח האנושי למטרות בינה מלאכותית, אינטל מציגה את Loihi 2, הדור השני של והמשופר המגיע בייצור ה-Intel 4 העדכני של החברה, עם צריכה חשמלית נמוכה יותר, יכולת עיבוד מהירה פי 10 וצפיפות משאבים גדולה פי 15 מהדור הקודם, כאשר הוא מדמה פעילות של מיליון נוירונים (תאי עצב במח).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הדור החדש של מעבד ה-Loihi מספק יכולות מתקדמות, בהן היכולת להוסיף חוש מישוש וחוש ריח, דבר המאפשר להשתמש בשבב על מנת לבצע פעולות כמו איתור סמים באמצעות חוש הריח או הוספת חוש מישוש לפרוטזות. יחד עם השבב, אינטל הציגה גם את LAVA, מערכת קוד פתוח מודולרית שנועדה לפיתוח בעבור שבב ה-Loihi 2.

דמו של זרועות רובוטיות בעלות יכולת חישה (מקור אינטל)

מייק דיוויס, מנהל מעבדת המחשוב הנוירומורפי של אינטל, אמר כי:

Loihi 2 ו-Lava קוצרים את פירות התובנות שנאספו במשך מספר שנים של מחקר שיתופי שנערך באמצעות Loihi. שבב הדור השני שלנו משפר מאוד את המהירות, יכולת התכנות והקישוריות של העיבוד הנוירומורפי, ומרחיב את שימושיו ביישומי מחשוב חכמים. את Lava אנו מציעים כקוד פתוח לטובת האצת ההתקדמות בתחום המחשוב הנוירומורפי עבור כדאיות מסחרית.

שבב ה-Loihi 2 זמין לקהילת המחקר הנוירומורפי של אינטל (INRC) המונה היום יותר מ-140 חברים, כאשר באינטל מציינים כי גם האוניברסיטה הפתוחה עתידה להשתמש בשבב החדש לטובת מחקרים רלוונטיים בתחום יישומי החישה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים