טכנולוגיית FidelityFX Super Resolution של AMD תשפר את ביצועי כרטיסי המסך

חברת AMD השיקה את טכנולוגיית ה-FidelityFX Super Resolution או FSR, טכנולוגייה המיועדת לשיפור ביצועי הגיימינג באמצעות העלאת קצב הפריימים לשניה במשחקים בעבור גיימרים על ידי עיבוד חכם של תמונות ברזולוציה נמוכה והגדלת הרזולוציה (upscaling) לרמה של עד 4K בכמות פריימים גבוהה יותר מעיבוד התמונה הרגיל של כרטיס המסך.

טכנולוגיית ה-FSR החדשה של AMD הוצגה לראשונה במהלך תערוכת Computex 2021 כחלק מהשקת סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M הניידים, כאשר היא נועדה להתחרות בטכנולוגיית ה-Deep Learning Super-Sampling או DLSS של אנבידיה, שהוצגה במקור ב-2018 ושודרגה ל-DLSS 2.0 ב-2020.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

למרות שה-FSR וה-DLSS מבצעים פעולה “דומה”, עם רנדור משחקים ברזולוציה נמוכה והגדלה שלה לאחר מכן לקבלת כמות פריימים גבוהה יותר במשחקים. המימוש של הטכנולוגיה שונה מאוד ב-FSR, במיוחד ביכולת של מפתחים להוסיף למשחקים קיימים תמיכה ב-FSR בקלות ללא צורך בהתאמת הטכנולוגיה למשחק ספציפי כפי שזה מתרחש ב-DLSS, כשה-FSR מגיעה כטכנולוגיית קוד פתוח כחלק מפרויקט ה-OpenGPU של AMD.

שיפור ביצועי FidelityFX Super Resolution (מקור AMD)

טכנולוגיית ה-FSR של AMD מגיעה ב-4 רמות שונות הקובעות את רמת ה-Upscaling, ובאיזה רזולוציה כרטיס המסך ירנדר את המשחק לפני שיוציא את האות הסופי באיכות 1440p או 4K:

  • Ultra Quality – “מקפיץ” את הרזולוציה פי 1.3 לקבלת איכות התמונה הגבוהה ביותר.
  • Quality – “מקפיץ” את הרזולוציה פי 1.5 לקבלת איכות תמונה גבוהה וביצועים טובים.
  • Balanced – “מקפיץ” את הרזולוציה פי 1.7 לקבלת איכות תמונה וביצועים מאוזנים.
  • Performance – “מקפיץ” את הרזולוציה פי 2 לקבלת רמת הביצועים הגבוהה ביותר.

היתרון הגדול של טכנולוגיית ה-FSR נעוץ בעובדה כי מדובר על קוד פתוח שניתן ליישם על כל כרטיס מסך כמעט , החל מכרטיסי ה-Radeon RX 460 של AMD וכולל כרטיסי ה-GeForce של אנבידיה מרמת ה-GeForce GTX 10. סביר להניח שהטכנולוגיה תגיע גם לקונסולות ה-Xbox ו-PlayStation שמתבססות על כרטיסי המסך של AMD וגם לכרטיס ה-Intel DG2 שיוכרז בקרוב.

עם השקת טכנולוגיית ה-FSR, הטכנולוגיה תהיה זמינה ב-7 משחקים ראשונים הכוללים את סדרת 22 Racing, בנוסף ל-Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance ו-The Riftbreaker, עם 12 משחקים נוספים שיוסיפו בה תמיכה בקרוב, בהם Far Cry 6 ו-Resident Evil: Village.

לפי ההכרזה הרשמית, טכנולוגיית ה-FSR תאומץ על ידי 40 אולפני משחקים.

רשימת אולפני המשחקים שיתמכו ב-FSR (מקור AMD)

מבחני ביצועים

בעוד ש-AMD הציגה מספרים רשמיים לשיפור הביצועים של טכנולוגיית ה-FSR, אין כמו ביקורת צד ג’ על מנת לאמת את המספרים. ביקורת לטכנולוגיית ה-FSR של אתר TechPowerUp מראה שיפור לביצועי ה-FPS (פריימים בשנייה) של עד 68% במקרה של כרטיסי AMD, ויותר מכך, שיפור ביצועים של עד 61% בכרטיסי אנבידיה המתחרה.

סיכום מבחני ביצועים עם FSR (מקור TechPowerUp)

אפשר להתייחס לטכנולוגיית ה-FSR של AMD כ”טכנולוגיה משנה משחק” ביותר ממובן אחד. בעוד ש-AMD השיקה את הטכנולוגיה כשנתיים לאחר ה-DLSS של אנבידיה, נראה כי מדובר בטכנולוגיה גמישה ופשוטה בהרבה למימוש, ויותר מכך – טכנולוגיה הפתוחה לשימוש על ידי יצרני משחקים וכרטיסי מסך, בהם גם אנבידיה המתחרה.

מבלי לנסות לנבא יותר מדי את העתיד, אפשר לסמוך על חברת אנבידיה שתאמץ בחום בקרוב את טכנולוגיית ה-FSR של AMD תחת שם שונה, בדומה לצעד שביצעה עם השקת ה-G-Sync Compatible, השם של החברה ל-FreeSync, וזאת בעיקר כי את שיפור הביצועים של ה-FSR, בניגוד ל-DLSS, ניתן לממש על כרטיס המסך הישנים של החברה שקדמו לסדרת ה-GeForce RTX.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים