הבטיחו לכם 16GB? אבל כמה עולות לכם התוספות בסמארטפון

unwanted-extrasככל שעובר הזמן, נדמה שיצרניות הטלפונים החכמים הבינו משהו חשוב – החומרה כבר לא משחקת תפקיד כה חשוב עבור הצרכנים בעת בחירת הטלפון הבא שלהם, פשוט בגלל שזו די אחידה בין הטלפונים השונים שמציעות החברות השונות. כדי למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים, פונות בזו אחר זו החברות לשדרג את מערך התוכנה שלהן באמצעות ממשקים חדשים ואפליקציות מובנות למערכת שיספקו חוויית משתמש עשירה יותר שתכבוש את ליבנו ותגרום לנו להוציא את הארנק מהכיס.

בעודי בוחן זו פעם נוספת את התוספות השונות שמציעה סמסונג עם מכשיר הדגל החדש שלה, ה-Galaxy S4, חשבתי לעצמי – האם באמת יש לי צורך לצלם תמונה בו זמנית מהמצלמה הקדמית והאחורית גם יחד או לקרב את היד כמעט עד המסך ולהניע אותה באוויר כדי לבצע פעולות מבלי לגעת בו בפועל?

Screenshot_2013-04-26-13-39-06-590x1048התוספות הללו, בעודן מדהימות, לא פותרות דבר והשימוש בהן וודאי לא יהיה רב כי גם אם לא נודה בכך, אין לנו באמת בעיה להזיז את האצבע עוד ס”מ כדי לגעת במסך בפועל ולמרות זאת, הבעיה שלי אינה בגלל שאני נגד אותן תוספות, אלא בגלל המחיר שהן גובות עבורי בצמצום נפח האחסון הזמין לשימוש במכשיר הנייד שלי.

בכל מכשיר שיצא לנו לבחון בתקופה האחרונה גילינו כי נפח האחסון הולך ומצטמצם. מכשירים המציעים 16GB כבר הוגשו לי עם נפח בפועל של 11GB כמו במקרה של ה-Sony Xperia Z, גם הוא מציע מגוון תוכנות וממשק משתמש שהותקנו מראש על ידי סוני ואפילו ה-HTC One גובה כ-7GB מנפח האחסון הבסיסי של המכשיר.

מדיווחים חדשים המגיעים לרשת עולה כי המצב קשה עוד יותר עם ה-Samsung Galaxy S4, אשר קרוב למחצית מנפח האחסון שעומדת על 16GB בדגם הבסיס תעלם מהרגע הראשון בו נפתח את הקופסה. כל זאת לטובת התוכנות שהעמיסה סמסונג על המכשיר שיגישו לנו כל מיני תוספות שאתם לא בהכרח צריכים ולא בחרנו שיאכלסו את המכשיר במקום האפליקציות, השירים, הסרטים והתמונות שלנו.

אז נכון ששטח אחסון אף פעם לא חסר כשאפשר להכניס למכשיר כרטיס זיכרון והאופציה לרכוש מכשיר בעל נפח אחסון גדול יותר בהחלט אפשרית, אבל מדוע שנשלם יותר רק כדי להגיע לנפח האחסון שהובטח לנו מראש?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים