כך ייראה הדור הבא של התקשורת האלחוטית

איגוד ה-WiFi העולמי עובד כבר מספר שנים על שדרוג מהותי לטכנולוגיית ה-WiFi הקיימת, העובדת כיום על תדרים של 2.4GHz ו-5GHz בתקן 802.11n ובמהירויות המגיעות כבר למאות מגה-ביט לשניה. החדשות האחרונות בנושא מספרות כי כבר בתחילת 2013 צפוי האיגוד לאשר מכשור המתבסס על טכנולוגית WiFi חדשה – 802.11ac. באמצעות טכנולוגיה זו, הצליחו בחברת Qualcomm לייצר שבבים התומכים במהירויות של עד 1.3Gbps וחברת Broadcom כבר הכריזה בעצמה על מספר שבבים שייצרה עבור תקן זה.

בעוד החדשות הללו מרגשות למדי, הרבה יותר מרגש לשמוע על טכנולוגיה נוספת בתחום (802.11ad) שעתידה לעבוד על תדר 60GHz ולספק מהירות העברת מידע של עד 7 ג’יגה-ביט לשניה ואם זה לא מספיק כדי לרגש אתכם, כדאי לדעת שאיגוד ה-WiFi מצפה להשיק את הטכנולוגיה עם תמיכה בעבודה בין מכשירים כנקודת פתיחה ולא דרך ראוטר-מודמים למיניהם. ב-2009, קם ארגון העונה לשם WiGig – Wireless Gigabit Alliance ומטרתו הייתה ליצור תקנים ואפליקציות חדשות על-גבי הטכנולוגיה הקיימת של הרשתות האלחוטיות. כיום, ארגון WiGig עובד עם חברות מובילות בתחום כמו סמסונג, אינטל, מיקרוסופט, ברודקום, נוקיה ואחרות והצליח כבר להגיע להישגם מרשימים למדי בתחום.

הבעיה העיקרית בעבודה על תדר 60GHz היא אי היציבות שלו. בעת משלוח מידע, כל הפרעה קטנה בדרך עשויה לגרום למידע לא להגיע ליעדו בצורה נכונה – זה יכול להיות קיר או אפילו סתם חפץ שמונח באמצע הדרך או אדם שעובר בחדר ומפריע לאות לעבור בצורה נקיה. ב-WiGig עובדים על פתרון לבעיה באמצעות התאמת הקרן המשודרת ממכשיר השולח את האות ומבקש להעביר מידע לבין הכלי המקבל (ראוטר למשל). שני המכשירים (השולח והמקבל) יעבירו ביניהם את האותות הלוך ושוב ויתאימו עצמם זה לזה תוך כדי תיקון שגיאות בין המשודר לנקלט ולבסוף יצרו ביניהם “איזור בטוח” היאפשר תקשורת מיטבית להעברת נתונים מהירה ויעילה.

מבחינתנו, יצירת קשר מנקודה לנקודה באמצעות הטכנולוגיה, תאפשר העברת קבצים במהירויות חסרות תקדים אשר בראש יאפשרו לטלפונים הסלולריים החכמים שלנו להפוך למרכזי מדיה לכל דבר, לשם שידור תוכן ישירות ממכשירנו הניידים לטלויזיה ולשם שליחת קבצים במהירות בין מכשירים והכל כאמצעי מובנה בתוך המכשיר, ללא כבלים. ב-WiGig עובדים גם על אפליקציות על-גבי הטכנולוגיה החדשה של ה-WiFi בתקן 802.11ad שיאפשרו תוספות מעבר לתקן הרגיל כמו למשל החלפת כבלי ה-HDMI וה-USB בתקשורת אלחוטית מלאה, זאת יחד עם החזון שלהם והרצון של כולנו לעולם ללא כבלים.

תקן 802.11ad בתדר 60GHz צפוי לקבל את אישור מכון התקנים IEEE עד סוף 2013, אפילו לפני זה של התקן הבשל יותר 802.11ac, אך יכול ויראה אישור זה לפני כן, אם כי מוצרים שיכילו את שבבים של התקן המהיר יותר יגיעו בשלב מאוחר הרבה יותר. הליכי אישור תקנים חדשים אורכים זמן וייצור מוצרים המתבססים עליהם הם לקיחת סיכון ע”י חברות הבוחרות להתנסות עמם על-מנת להגיע לשם ראשונות בעת יאושר התקן. כך למשל, הטכנולוגיה עליה קראתי בהתלהבות לפני מספר שנים, המאפשרת העברת מידע במהירויות גבוהות יותר באמצעות נורות LED עדיין איננה זמינה בכל רמזור ואני נאלץ לגלוש ברכב באמצעות האינטרנט הסלולרי שלי.

בזמן שבאיגוד ה-WiFi עובדים על הדבר המדהים הבא בהעברת מידע, אנו מוצאים יותר ויותר דרכים להעברת מידע בין מכשירים, אם בשימוש באפליקציות כמו Bump, בשירותים מן האוויר כמו ה-AirPlay של אפל או בסטרימרים הישנים והטובים.

השאלה היחידה שנשאלת היא האם המשתמש הביתי יראה קודם טלויזיות מחוברות לאינטרנט בתור פריט הנפוץ בכל בית, או שמא באמת יזדקק ל-WiFi במהירויות כה גבוהות לשם העברת מידע ממכשיר למכשיר?

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים