גאדג’טי מסקר: ASUS Zenfone 5Z בפתיחת קופסה

ASUS Zenfone 5Z (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

את מכשיר הדגל שלה, ה-Zenfone 5Z, חשפה אסוס (ASUS) עוד בתחילת השנה בתערוכת המובייל MWC, אך דגם זה החל להגיע לשווקים השונים רק באיזור חודש יוני האחרון, כאשר בישראל בחרה החברה שלא לשווק את המכשיר. מדובר בסמארטפון בעל עיצוב די מעניין, אם כי הוא מזכיר לטעמי רבות את זה של ה-iPhone X של אפל, אך עבור אפל מדובר בשינוי משמעותי עם מסך ענק בגודל 6.4 אינץ’ שתופס את מרבית שטח הפנים בחלקו הקדמי ומשלב מגרעת בחלקו העליון.

הקופסה המגיעה עם הזנפון 5Z גדולה למדי ומכילה קצת יותר ממה שאנו רגילים לראות במרבית קופסאות המכשירים אותם אנו מסקרים. פרט לטלפון עצמו תוכלו למצוא בקופסה גם אוזניות In-Ear עם ראשים להחלפה, כיסוי מגן סיליקון שקוף להגנה על גב המכשיר, כבל USB-C לטעינה והעברת נתונים ומטען לצידו.

העיצוב של גב ה-Zenfone 5Z מבריק מאוד ומחזיר אור בצורה מעניינת. מדובר בעיצוב יפה מאוד, אך גם כזה שנוטה לשמור עליו טביעות אצבע רבות ברגע שמתחילים להחזיק בו ביד דרך קבע. בחלק הקדמי נוכל למצוא שוליים דקיקים משני צידי המסך, כאשר מתחת לתצוגה ישנו שול דק מעט פחות ובחלק העליון מגרעת, אשר עבורה מספקת אסוס פיתרון תוכנתי שיאפשר להציג את וילון ההתראות במשיכה מצד אחד של המגרעת ואת ההגדרות המהירות של המכשיר במשיכת אצבע מצידה השני.

ASUS Zenfone 5Z (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ASUS Zenfone 5Z (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עיצוב ממשק המשתמש ZenUI פחות קוסם לי, אך מדובר בממשק די מהיר בשימוש הראשוני בו. הממשק עצמו מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 8 אוראו ומציע מגירת יישומים בשליפה מהירה של משיכת אצבע מלמטה למעלה על גבי המסך.

במפרט הטכני של המכשיר אפשר למצוא מערכת על שבב מדגם Snapdragon 845, זיכרון 6GB RAM, נפח אחסון של 64GB, מסך 6.2 אינץ’ ברזולוציית +Full HD, זוג מצלמות במערך כפול הכולל חיישני 12 ו-8 מגה-פיקסל, מצלמת סלפי 8 מגה-פיקסל וסוללת 3,300mAh.

*המכשיר בסקירה התקבל מטעם אתר Gearbest, שם הוא מוצע למכירה במחיר 500 דולר (כ-2,100 שקלים בשקלול מע”מ ביבוא אישי).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים