כלי חדש בשם Photype יסייע למעצבים לבחור את התמונה המתאימה ביותר עבורם

nuschool Photype קרדיט תמונה: NuSchool

מרבית האנשים שעובדים עם מאגרי תמונות באינטרנט יודעים שלפעמים מציאת התמונה המתאימה הוא משימה לא פשוטה. מעצבים, פרסומאים, בלוגרים ואחרים מבזבזים שעות בחיפוש בין אתרים שונים לשם איתור תמונה שתענה על דרישותיהם, וזאת רק כדי לגלות בשלב מאוחר יותר כי הכיתוב שרצו לשים אינו מתאים והרזולוציה של התמונה לא תואמת לפלטפורמה שעליה הם עובדים. בדיוק לשם כך פיתחה חברת nuSchool מוצר חדש בשם Photype שיקל באופן משמעותי על כל התהליך.

Photype הוא מנוע חיפוש המבצע סריקה מקיפה במאגרי התמונות הגדולים בעולם ומאפשר למצוא את התמונה המתאימה ביותר לסיטואציה. אם תחפשו אחר המילה “סמארטפון” תוכלו לקבל את כל התמונות שרלוונטיות לנושא מאתרים שונים. בנוסף לכך, ניתן בכל פעם לבחור באופן אקטיבי את מקור החיפוש (Getty, iStock, Dreams time ועוד) ולקבוע האם להסתמך על תמונות שבתשלום או להסתפק בהיצע נמוך יותר במאגרי תמונות לשימוש חופשי.

הבשורה הגדולה של Photype טמונה דווקא בשני פיצ’רים חשובים שנכנסים לפעולה לאחר מציאת התמונה המיוחלת. הפיצ’ר הראשון, והמשמעותי ביותר, הוא היכולת לבחון את התמונה בחיתוכים שונים וברזולוציות מגוונות. באופן זה ניתן להתאים את התמונה, עוד לפני התשלום או ההורדה שלה, לפלטפורמות שונות ולמסכים בגדלים משתנים. כפועל יוצא מכך, ניתן לדעת בזמן אמת כיצד התמונה תיראה אם תיחתך בצדדים, או תוצג בפריסת באנר, למשל. נכון לעכשיו כוללת Photype חמש תבניות, כך שהיא מצליחה לכסות את רוב הפריסות הנפוצות.

הפיצ’ר השני, שהתגלה גם הוא כשימושי למדי, הוא האפשרות להוסיף טקסט על גבי התמונה הנבחרת. לאחר הגדרת הרזולוציה המבוקשת, יכול המשתמש להכניס טקסט כשלהו כדי לראות האם הטקסט המקורי אותו רצה להכניס אכן יתאים לקווי המתאר של התמונה. באופן זה ניתן לוודא כי התוכן שנקבע אכן מתאים לאופי התמונה ואינו מסתיר אלמנטים קריטיים בתוכה. לבסוף, ניתן לקבל תצוגה מקדימה כוללת המדגימה כיצד תיראה התמונה לאחר חיתוך והוספת מלל. בשלב האחרון, ולאחר וידוא שהתמונה אכן מתאימה, ניתן לגשת לאתר המקור ומשם להוריד את התמונה לשימוש פרטי.

כאב של מעצבים

עבור מי שלא מתעסק עם מאגרי תמונות במהלך עיסוקו, Photype עלול להיות עניין של מה בכך, אך עבור מעצבים מדובר בכלי שיכול לחסוך להם שעות רבות. ליאור פרנקל, מנכ”ל nuSchool, שוחח עימנו והסביר על החשיבות של המוצר וכיצד עלה הרעיון לפתח אותו.

כמו כל רעיון טוב, הצורך הגיע לאחר כאב אישי של הצוות:

אתה יודע מה ממש מעצבן? לבזבז שעה על למצוא את התמונה המושלמת, אתה יודע, התמונה הזו שנראית מספיק אותנטית ומצד שני אף אחד עוד לא השתמש בה קודם, עם הילד, שמחזיק אייפד, שיש לו צל מושלם על הדשא המבריק…. ואז אתה משתמש בפוטושופ/אינדיזיין/קנבה או כל כלי עיצוב אחר כדי שזה ייראה מושלם על אתר שלך. עוד שעה חלפה. ואז אתה רואה איך האתר נראה במובייל. אופס – בגלל החיתוך – או שנעלם הפרצוף של הילד, או שלא רואים את האייפד, או שלא רואים את הדשא היפה. פתאום התמונה נראית ממש לא טוב. עכשיו צריך לחזור ולעשות הכל מהתחלה.

[su_vimeo url=”https://vimeo.com/152603804″ width=”640″ height=”420″]

החווית האישית הובילה אותם לחשוב על פתרון יצירתי שיכול לסייע להם ולעוד מעצבים אחרים בתחום ובכך בעצם נולד Photype. “הרעיון למוצר הגיע אחרי שראיינו 30 איש שמתעסקים עם Stock Photos, והבנו מה בתהליך הקיים אפשר לשפר. רן סגל (השותף שלי) תמיד התעצבן שהוא צריך לפתוח 30 טאבים במחשב כדי למצוא תמונה, כי כל מקור מחזיק רק חלק מהתמונות, אז ב- Photype אתה יכול לדפדף בין המקורות” הסביר פרנקל והוסיף: “אני תמיד התעצבנתי (על כך) שבאתרים הרספונסיביים שבניתי התמונות נחתכו לי, אז הוספנו את הרזולוציה. ובראיונות גילינו שאצל רוב האנשים חזרו אותן הבעיות“.

הצוות של nuSchool מתכוון להוסיף אפשרויות נוספות ובעתיד יאפשר להעלות תמונות באופן אקטיבי ולא להסתמך רק על מאגרי תמונות ברשת. מעבר לכך, תתוסף האפשרות לקבוע באופן ידני את הרזולוציה המבוקשת, מה שיגרום לתצוגה המקדימה להיות מדויקת יותר.

לשימוש ב-Photype – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים