גוגל תאפשר למפתחים להוסיף יכולות זיהוי תמונה מתקדמות

מקור: גוגל

לגוגל יכולות חיפוש מתקדמות בכל הנוגע לטקסט, ולצד זאת השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים גם בשכלול תהליך חיפוש התמונות. התהליך המורכב, שנעשה באמצעות כמה מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק, מאפשר לחפש עצמים שונים בתמונות באמצעות כתיבת מילות מפתח בלבד. כעת, מודיעה גוגל כי תאפשר למפתחים לעשות שימוש ביכולות מתקדמות אלו ולהעשיר את השירותים השונים שלהם.

זיהוי התמונה של גוגל מאפשר למפתחים לזהות מגוון רחב של מצבים או אובייקטים. הדוגמה הראשונה לכך היא זיהוי של עצמים שונים: רכב, מכונית, חוף ים וכד’. כמובן שאלו רק דוגמאות חלקיות לעצמים שהמנגנון של גוגל יכול לזהות בצורה עצמאית בכל תמונה ותמונה.

השירות מאפשר לזהות פנים של בני אדם ואף לצלול עמוק יותר ולזהות הבעות פנים שונות. אם תרצו לשלוף את כל התמונות בהן מופיעים אנשים שמחים, או מנגד כועסים, תוכלו לעשות זאת ללא כל בעיה. חשוב להדגיש כי לא ניתן להשתמש בשירות כדי לזהות פנים ספציפיות של אדם כלשהו, אלא ניתן לזהות רק “פנים” בצורה כללית ועד ל-8 מצבי רוח שונים.

מעבר ליכולות אלו, ניתן לזהות גם תווים ואותיות מוכרים ולקטלגם לפי השאילתא. באופן זה ניתן לחפש שלטים עם כיתוב מסוים או טקסט מודפס, ולצד זאת גם סמלים ואייקונים מוכרים כדוגמת סמל האהבה, מגן דוד ועוד. השירות גם מאפשר לזהות לוגואים של חברות גדולות, כך שבמידה ותרצו להיות מאוד ממוקדם ולמצוא את הלוגו של אפל (ולא סתם תפוח נגוס) תוכלו לעשות אפילו את זה.

יתרה מכך, תאפשר גוגל לזהות מקומות מפורסמים בעולם, החל מאתרים היסטוריים ועד לפסלים או שמורות טבע מפורסמות וידועות. אחרון חביב, ואולי חשוב מכל, היא היכולת לזהות תכנים פוגענים בתמונות. פיצ’ר זה יעזור להילחם במגוון התכנים הבעיתיים ברשת ויהיה לכלי מהיר ואוטומטי להסרתם. לפני השימוש חשוב לזכור: גם גוגל יכולה לפשל.

לפרטים נוספים – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים