לראשונה מאז ימי הגלקסי 4: הרווח התפעולי של סמסונג גדל ב-82%

מר קריין קו, מנהל פעילות סמסונג בישראל (צילום: עדן גוטליב, גאדג’טי)

בפעם הראשונה מזה שבעה רבעונים רצופים, הצליחה סמסונג לרשום גידול ברווח התפעולי, כך עולה מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה. בהתאם לדיווח המקדים שלה מתחילת החודש, הרווח התפעולי של סמסונג ברבען השלישי הסתכם ב-6.4 מיליארד דולר, עליה של 82% לעומת הרבעון המקביל ב-2014.

שבירת רצף ההאטה התאפשרה בעיקר בזכות חטיבות השבבים והמסכים המצליחות גם אם חטיבת המובייל תרמה את חלקה. חטיבת המובייל הגדילה את הרווח התפעולי ל-2.1 מיליארד דולר, זינוק של 36% לעומת שנה שעברה אך הצליחה מעט פחות לעומת הרבעון השני.

סמסונג ציינה במיוחד את הביקושים החזקים לדגמי הגלקסי נוט 5, Galaxy S6 Edge Plus, גלקסי A8 ו-J5. מנגד, החיתוך במחירים של דגמי הדגל S6 ו-S6 Plus ודגמים נוספים גרמו לירידה ברווח הסופי בחטיבת המובייל. לדברי החברה, בשנה הבאה התחרות בשוק תהיה קשה אף יותר והיא פועלת כדי לקזז את השפעת התחרות עם שירות התשלום Samsung Pay ומוצרי מחשוב לביש.

מבטלת מניות

כאמור, החטיבות המצטיינות הן השבבים והמסכים. אלו רשמו צמיחה יוצאת דופן של 14% ו-13% בהתאמה. עסקי השבבים מתחילים לקצור את פירות ההשקעה הקודמת במפעלים ופתיחת קווי ייצור חדשים. וכמובן שהביקושים הגדולים מיצרניות חומרה ובראשן המכירות המעולות של אפל תורמת לגידול המהיר בפעילות זו. מכירות המסכים נהנות גם הן מביקושים גדולים של יצרניות סמארטפונים/אלקטרוניקה שונות. סך כל הפעילויות של סמסונג הפיקו רווח של 4.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי על הכנסות של 45.6 מיליארד דולר.

בנוסף לדו”ח, הודיעה החברה על תוכנית רכישה עצמית של מניות (Buyback) בסכום עצום של 10 מיליארד דולר, חמישית מקופת המזומנים בת ה-50 מיליארד דולר שלה. בד”כ מניות שהחברה רוכשת בשוק יוצאות “מורדמות”, אך סמסונג מתכוונת לבטל את המניות כליל, מה שתאורטית אמור להעלות את ערך שאר המניות בשוק.

מאז אותו דו”ח מקדים זינקה מניית סמסונג בכ-21%. מפרסום הדו”ח הרשמי אתמול  שאישר את התקווה שענקית האלקטרוניקה תעלה בחזרה לדרך המלך, טיפסה המניה בכ-4%.

מקור:Google Finance
מקור:Google Finance


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים